Az eladási szándék és az irányár tisztázása után el kell készítenünk magát a hirdetést. A hirdetésre pedig érdemes úgy tekinteni, mint egyfajta jeladóra, ami a megfelelő frekvenciára állítva a potenciális vevők készülékein fog jelezni. A megfelelő frekvenciát azonban csak akkor találhatja meg az eladó, ha kellő odafigyeléssel készíti el a hirdetés tartalmi elemeit, vagy a szöveget, a fotókat (és esetleg az ingatlanvideót is).

A legjobb ingatlan hirdetés – fotók, videók elkészítése

Egy fotó nélküli ingatlanhirdetésre alig érkeznek majd kattintások, de egy rosszul előtt kép sem fogja növelni az értékesítés esélyeit. Tehát nem viccelek, amikor azt mondom, hogy: egy jó lakásfotó szó szerint milliókat ér. A millió forintos kérdés tehát az, hogy lőhetünk el jó lakásfotókat? Ehhez két dologra lesz szükségünk: a megfelelő eszközre és jó technikára. 

A legjobb ingatlan hirdetés – megfelelő eszköz

A közhiedelemmel ellentétben megfelelő eszköz lehet akár a telefonunk is, és ebben az esetben akár még a technikai hibánkat is javíthatják egy picit a beépített okosmegoldások. Hogy mit értek technika alatt? A kompozíciós segédvonalak szakszerű alkalmazásától kezdve, a megfelelő fénybeállításokon át, a nyers (RAW) képek elkészítéséig és szerkesztéséig szinte mindent. Optimális esetben mégse telefonnal fotózunk, hanem egy tisztességes fényképezőgéppel és az ahhoz tartozó minden elengedhetetlen kiegészítővel (objektív, vaku, állvány, stb.). Ilyenkor, vagyis egy tisztességes fényképezőgép használata során a technikai hibák teljes súllyal a fotós vállára nehezednek, hiszen a fényképezőgépek nem rendelkeznek azokkal az okosfunkciókkal, mint a telefonok. Itt viszont tiszta vizet kell öntenem a pohárba: bizonyos körülmények között ma már egy okostelefonnal is készíthetünk viszonylag jó ingatlanfotókat, de ha biztosra akarunk menni, akkor a megfelelő fotósarzenállal vonulunk fel lövöldözni a harcmezőre. Ettől függetlenül hiába kéred kölcsön a cimborád milliós értéket képviselő fényképezőgép szettjét, ha Te azt nem tudod megfelelően kezelni, akkor vélhetően rosszabb lesz a végeredmény, minha a telefonodat használtad volna. Ennek fényében a következő ökölszabályt telefon és fényképezőgép esetében egyaránt alkalmaznod kell: Ismerd meg annak az eszköznek a beállításait, amit fotózásra használsz.  A téma szerteágazósága miatt ez az útmutató csak az alábbi néhány apróságra tudja felhívni az olvasó figyelmét. 

A legjobb ingatlan hirdetés – harmadolj!

Harmadolás nélkül nincs jó fotó. A kérdés már csak az, hogy mégis mi az a harmadolás? A harmadolás egy ismert és ősöreg kompozíciós technika, amely során 9 egyenlő részre osztjuk a kamera által látott képet. A legtöbb eszköznél fel kell túrni a beállításokat, hogy előcsalogassuk a kompozíciós segédvonalakat, de szerencsére ezt csak egyszer kell megtennünk. Ezt követően ezek a segédvonalak úgy segítenek majd nekünk, mint egy írónak a sorvezető. 

harmadolás szabályai

A harmadolásnak van néhány alapszabálya: 

  • az első, hogy egy nagyobb, akár teljes látómezőt kitöltő témát valamelyik harmadoló vonalhoz kell igazítanunk
  • a második, hogy egy kisebb témát valamelyik harmadba kell illeszteni
  • a harmadik, hogy a témát néha ki kell mozgatni a jobb, vagy a baloldali harmadba, amivel ugyan megtörjük a mindenki által megszokott szimmetriát, de ez adhatja meg azt a tudatalatti pinget, ami miatt azonnal fel fog hívni az érdeklődő

A legjobb ingatlan hirdetés – add meg a perspektívát!

Amennyiben jól választjuk meg az adott kép elkészítéséhez a perspektívát, úgy az unalomig fotózott témát, tehát egy házat vagy egy lakást is érdekessé tudunk tenni. Ez a hatványozottan igaz, ha telefonnal fotózunk, hiszen sokan abban a hitben készítik el a lakásfotókat, hogy instára/FB-ra készül a tartalom és így elég bugyután néz ki néhány ingatlan.com/jófogás hirdetés. Ezzel csak azt akarom hangsúlyozni, hogy ha telefonnal fotózunk akkor mindenféleképp fordítsuk el azt 90 fokkal.

Hogyan fotózzunk ingatlant?

Az ingatlanfotózás perspektívával összefüggő ökölszabálya, hogy csípő-váll közötti magasságból lőjjük el a képeket és nagylátószögű (15-20mm full frame vagy ekvivalens) objektívet kell használunk. A csípő-váll magasságtól azonban helyzettől függően eltérhetünk, hiszen a cél, hogy a negatív teret (például plafon, vagy fal belátható részét) minimalizáljuk és ehhez néha fel kell rúgni az alapszabályokat 

A perspektíva szempontjából szintén nagyon fontos, hogy minden függőlegest függőlegesen is adjunk vissza. Ezt úgy érhetjük el, ha a fényképezőgépet / telefont tökéletes vízszintben tartjuk és ennek érdekében bátran használhatunk állványt. 

A legjobb ingatlan hirdetés – fókuszálj!

A szó szoros és átvitt értelémben is fontos, hogy a témára, vagyis az ingatlanra fókuszáljunk. Amennyiben rossz fókuszbeállítás mellett készítjük el a képeket, akkor kénytelenek leszünk újra nekifogni a munkának. Emellett azt is hangsúlyoznom kell, hogy egy ingatlanfotó esetében – néhány kivételtől eltekintve – nem áll jól a háttérelmosás (bokeh effekt), hiszen az érdeklődő a részletekre is kíváncsi. Azonban az érdeklődő fókuszát zavarhatja a rendezetlen tér, emiatt elő kell készíteni a fotózni kívánt terepet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy rendet kell raknunk mielőtt elkattintjuk a milliókat érő képeket. 

rendrakás

A legjobb ingatlan hirdetés – fényelj!

A fotónk témáját, vagyis ebben az esetben az ingatlant csak akkor tudjuk bemutatni, ha kellő mennyiségű fénnyel tudjuk azt bevilágítani. Ez az okostelefonok esetében hatványozottan igaz, mivel a technikai sajátosságaik (szenzorméret) miatt fényéhesebbek, mint egy modern digitális kamera. 

A legjobb ingatlan hirdetés – általános hiba

Általános hibának számít, hogy ha a fénnyel szemben helyezkedünk el, és a szobából az ablak irányába fotózunk. Ennek eredményeként a szoba sötét marad és nem tudjuk vonzóvá tenni a belteret. Ezt ki tudjuk küszöbölni azzal, hogy az ablakból érkező fénnyel megegyező irányba készítjük el a képeinket. Az utóbbi esetben akkor járunk a legjobban, ha a napkeltét követő, vagy a napnyugtát megelőző aranyórában készítjük el a fotókat. Ennek köszönhetően sokkal melegebb, hívogatóbb hatást kelt majd a beltér, ezáltal vonzóbbá válik az eladni kívánt portéka.

fotózási hiba

A legjobb ingatlan hirdetés – mesterséges fények

Az előző bekezdésben leírt technika alkalmazására azonban nem mindig van lehetőségünk, emiatt ki kell tanulni a mesterséges fényforrások felhasználását is. A mesterséges fények kapcsán két forrást kell megkülönböztetni: az ingatlan fényeit (izzók, led szalagok, lámpák, TV, satöbbi) és csak a fotózás kedvéért használt vaku(ka)t. Én a magam részéről azt javaslom, hogy gyenge fényviszonyok között egyiket se használjunk, inkább várjunk egy napot a fotózással. Azonban jó fényviszonyok között is célszerű felkapcsolni a lámpákat és akár vakuval is dolgozhatunk, hiszen ezzel ki tudjuk egyensúlyoznunk az ablakokon beáramló és a lakásban lévő fény közötti különbséget. Amennyiben ügyesek vagyunk, akkor előbukkan a kilátás az ablakon és ez életbevágóan fontos, ha éppen a kilátás az, ami értékessé teszi az ingatlant. 

A legjobb ingatlan hirdetés – utómunkálatok

A digitális fotózás legnagyobb előnye, hogy a végeredmény jól szerkeszthető. Nyilván nem arról van szó, hogy egy családi ház üres kertjébe belephotoshoppolunk egy medencét, hanem csak némi finomhangolásról. Amennyiben telefont használtunk a fotók elkészítéséhez, akkor tucatjával válogathatunk a szerkesztésre alkalmas ingyenesen letölthető alkalmazások között (pl.: Picasa, Snapseed) között, de a telefonba épített natív megoldások is egészen jól működnek manapság. Ezzel szemben a fényképezőgép önmagában nem lesz alkalmas a szerkesztésre, tehát egy számítógép és egy szoftver segítségére lesz szükségünk. Windows esetén elfogadható ingyenes megoldásnak számít a GIMP, vagy az Ashampoo Photo Optimizer 2019, míg Mac-re szintén a GIMP az első számú ajánlott, de érdemes kipróbálni a Pixelmator-t is – utóbbi esetén viszont a program nem ingyenes, de ebben az esetben csak egy “gyors légyottra” kell és erre elég lesz a 30 napos próbaidőszak is. Szoftvertől függetlenül állíthatom, hogy ezek nagyon felhasználóbarát kezelőfelülettel rendelkeznek és a szerkesztés során egyébként sem érdemes a beállításokban elveszni: elég ha a fényerővel, a színekkel és a kontraszttal dolgozunk egy keveset. A Pixelmator esetén rendelkezésünkre áll az “ML Enhance” funkció, ami gyakorlatilag a gép tanulás eszközével elemzi az adott képet és elvégzi helyettünk a munkát. Ehhez nagyon hasonló az iOS eszközök esetében elérhet automatikus javítás funkció. Az így felpimelt képekkel sem fogunk fotósversenyeket nyerni, de az átlagos ingatlanfotók tengerében meg fog csillani ez a fajta igényesség. 

A legjobb ingatlan hirdetés – praktikus tippek az ingatlanfotózáshoz

Bár alapvetően a fényképezőgép típusa és szenzormérete határozza meg a beállításokat, de nagy hibát nem vétünk abban az esetben, ha a következő sorvezetőt alkalmazzuk:

  • Jó fényviszonyok között fotózzunk!
  • Minél több képet készítsünk! (Később majd kiválogatjuk a jobbakat.)
  • Használjuk a kompozíciós segédvonalakat!
  • Az objektív látószöge (full frame ekvivalens!) 10-20mm legyen! (A legtöbb nagy látószöggel rendelkező telefon ennek a feltételnek megfelel.)
  • Az ISO értéket maniálusan adjuk meg és ne haladja meg a 800-at!
  • A rekeszértéket szintén manuálisan adjuk meg és (full frame ekvivalens!) f6 – f8 közé essen!
  • A záridőt az ISO, valamint a rekeszérték függvényében állítsuk be!
  • Amennyiben nem vagyunk elégedettek az eredménnyel, akkor kérjünk profi segítséget!

A legjobb ingatlan hirdetés – ingatlanvideók

Az ingatlanvideók elkészítése során nagyjából ugyan azok a szabályok érvényesek,  mint a fotózás esetében, hiszen a videó nem más, mint képek sorozata. Az is a mi malmunkra hatja a vizet, hogy egy videó elkészítése ma már sokkal egyszerűbb, mint egy évtizeddel ezelőtt – az almás logóval rendelkező gépeken például előre telepített és eléggé jól használható (iMovie) videószerkesztőt találunk. Azzal azonban számolnunk kell, hogy míg az ingatlanfotók elkészítése kötelező, addig az ingatlanvideó csak egy jó kis adalék. 

Minél nagyobb értékű az ingatlan, annál nagyobb jelentősége van a jó ingatlanvideónak.

Praktikus tippek az ingatlanvideózáshoz:

  • Csak jó fényviszonyok között videózzunk!
  • Minél több felvételt készítsünk!
  • Küszöböljük ki a kézremegést a felvételek elkészítése során!
  • Az objektív látószöge (full frame ekvivalens!) 10-20mm legyen! (A legtöbb nagy látószöggel rendelkező telefon ennek a feltételnek megfelel.) Vigyázat! Nagyon sok fényképezőgép és telefon videózás során croppolja, azaz csökkenti a látószöget.
  • Az ISO értéket maniálusan adjuk meg és ne haladja meg a 800-at!
  • A rekeszértéket szintén manuálisan adjuk meg és (full frame ekvivalens!) f6 – f8 közé essen!
  • A képkockaszámot 24-120 fps között állítsuk be!
  • A záridőt legalább a rekeszérték kétszerese legyen!
  • Amennyiben nem vagyunk elégedettek az eredménnyel, akkor kérjünk profi segítséget!
  • A fotós & videós téma záróakkordjaként csak azt kell hangsúlyoznom, hogy a magánhirdető nem biztos abban, hogy el tudja kattintani a milliókat érő (mozgó)képeket, akkor inkább bízzon meg profi ingatlanfotóst & videóst!
  • Amennyiben ezzel a munkával a Házvadászokat bíznád meg, akkor kérlek keress minket az elérhetőségeink egyikén – kattints a részletekért.

A legjobb ingatlan hirdetési szövegminta

Az ingatlanhirdetéshez kapcsolódó leírás elkészítése során sokan el szokták követni azt a hibát, hogy csak eladói szemmel vizságlják a kérdést és az érdeklődő szemszögét teljesen elhanyagolják. Ennek általában az a végeredménye, hogy az értékesítést döntő mértékben befolyásoló információ marad ki a hirdetés szövegéből. A hirdetési szöveget viszonylag könnyű elkészíteni, és az alábbiakban közzétesszük a Házvadászok által alkalmazott szövegmintát, amelynek használatáért jogdíjat nem számítunk fel 😉

Eladásra kínálok egy 2008-as építésű, magas műszaki tartalommal rendelkező, 161 m2-es, mediterrán stílusú, nappali + 4 szobás, dupla garázzsal ellátott családi házat. Az ingatlan 1391 m2-es, önálló helyrajzi számon lévő telken található Kecskeméttől 15 percre.)

Ingatlan tulajdonságai:

– Melléképület – 65 m2

– Garázs – 30,78 m2

– Szélfogó – 3,61 m2

– Fedett terasz – 23,28 m2

– Nappali – 29,96 m2

– Fürdő – 8,64 m2

– Szoba – 15,12 m2

– Szoba – 11,21 m2

– Szoba – 11,21 m2

– Szoba – 14,7 m2

– WC – 2,3 m2

– Közlekedő – 10,32 m2

– Konyha-étkező – 24,19 m2

– Előszoba – 3,07 m2

Műszaki tartalom:

– Porotherm HB 30 tégla

– 12 cm homlokzati hőszigetelés

– Argon gázzal töltött műanyag külső nyílászárók

– Beépített redőnyök + szúnyogháló

– Tégla válaszfalak

– Betonfödém + 12 cm lépésálló szigetelés + járóbeton

– Padlófűtés + radiátoros fűtés (garázsban is!)

– Buderus kondenzációs gázkazán + vegyestüzelésű kazán + melegvíz tároló tartály

– Magas minőségű hideg és melegburkolatok

Egyéb:

– Magasfényű, gépesített konyhabútor

– 2 db 2,2 kW.os inverteres klíma

– Elektromos garázskapu

– 2 db 75 méteres fúrt kút

– Kerti tó

– Parkosított udvar

Az ingatlan különösen ajánlott nagycsaládosok részére, vagy azok számára, akik a nagyvárostól távolabb egy csodálatos házban képzelik el mindennapjaikat.

A részletek miatt hívjon bizalommal!

A legjobb ingatlan hirdetés – helységrajz / alaprajz

A képek elkészítése mellett nem feledkezhetünk meg a vizuális elemek alapkövéről sem, a helységrajzról / alaprajzról. A munkánkat akkor végezzük jól, ha nagyságrendileg pontos méréseket végzünk, de erre nem lesz szükség, ha rendelkezésünkre áll az ingatlan dokumentációja és azzal együtt az építész által készített méretpontos alaprajz. Ez azonban inkább szakembereknek, és nem az érdeklődő közönségnek szól, vagyis jobb, ha nem az alaprajzot töltjük fel. Ehelyett inkább használjuk az interneten elérhető webalapú szerkesztőket, vagy a különféle ingyenesen letölthető alkalmazások egyikét. Az egyik nagyon egyszerűen kezelhető, magyar nyelven Windows-ra és Mac-re is letölthető alkalmazás a Sweet Home 3D